
Drift Trike
In 2018 begon Christian met het bouwen van een trike om naar beneden te crossen van Het Kopje. Een plek waar later vaak tests zouden plaatsvinden overigens, van verschillende voertuigen in het Raphson-arsenaal. De werkplaats was er nog niet, dus hij bouwde dit project in de tuin van zijn oma. Er werd gebruik gemaakt van een simpele stick-welding-machine, omdat dat lekker goedkoop en stand-alone is. Er is namelijk geen losse gasfles nodig voor deze manier van lassen. Het apparaat was een goedkoop ding van de Lidl, en het lassen was lastig, en werd met moeite sterk genoeg om het gewicht van de gemiddelde persoon te houden. Er werd gebruik gemaakt van het oude fietsje van één van de broertjes van Christian. De voorkant werd eraf geslepen, zodat het balhoofd en de stuurgeometrie behouden bleef. Hier werd vervolgens een stalen buis aan gelast, die met een specifieke vorm naar achteren liep. Aan de achterkant werd een t-splitsing aangebracht, waar aan de uiteindes een schroefdraad werd bevestigd, waar steekwagen-wielen aan werden gemaakt. Deze zouden later worden hergebruikt voor de laskar waar het betere lasapparaat op werd geplaatst. Verder werd de zitting van een gewone stoel gebruikt. Zoals te verwachten werkt dat niet heel goed, want je kan daarmee geen zijwaardse krachten opvangen tijdens het driften. Tot slot werden 2 stalen platen gerold zodat ze precies om de banden heen konden worden geklemd, om daarmee de grip te verminderen, en de drift in gang te zetten. Een feit dat nog vaak wordt aangehaald is dat een vriend van Christian langs kwam om de drifttrike te testen, en dat hij zijn vrij nieuwe jas openhaalde aan de scherpe stalen wiel-sleeves tijdens het rijden.
Er werden tevens 3 video’s gemaakt van dit bouwproces, die zijn hieronder te zien:
Video 1:
Video 2:
Video 3:
Later werd trike omgebouwd tot electrische trike met de Swytch-kit die Christian gesponsord had gekregen, en had gebruikt voor het electrisch maken van zijn Raphson Frame 01, beter bekend als de beambike. Electrisch was de drifttrike een groter succes. Er werd een kart-stoel op gezet, zodat je wat minder snel van het apparaat af geslingerd wordt. Hij werd één van de standaard voertuigen in de werkplaats-racejes.